Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

316 berichten • Pagina 6 van 16

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama van de familie Jones-Brown ~ hoofdstuk 7 / 2 ~

Hoofdstuk 8

Afbeelding

Na een moeilijke periode waarin John en Ricardo afscheid hebben genomen van hun moeder breekt Lummeldag aan. De familie Jones-Brown besluit om deze dag zich lekker te vermaken op het zomerfestival.

Afbeelding

Suzette daagt John uit om met haar een waterballonnen gevecht te houden. Ze is er erg goed in en schakelt John helemaal uit. Hij is de hele dag er nat van. Gelukkig kan hij er wel om lachen. Al vindt hij het wel jammer dat hij Suzette helemaal niet heeft geraakt, maar dan bedenkt hij dat hij haar de volgende keer wel terug pakt.

Afbeelding

Lani leeft zich helemaal uit op de trampoline. Eindelijk kan ze weer lekker wild en gek doen. Ze heeft zelfs een zonnetje op haar wang laten schminken, omdat ze zo van de zomer houdt. Maar als Lummeldag voorbij is, breekt de herfst weer aan.

Afbeelding

Ricardo ontdekt dat hij nog andere talenten bezit dan alleen maar fotograferen en schrijven. Hij is helemaal door het dolle heen als hij een aantal mooie doelpunten scoort. Lani juicht hem natuurlijk toe vanaf de trampoline.

Afbeelding

Vlekkie gaat op onderzoek uit in het park terwijl de familie Jones-Brown zich prima vermaakt op het zomerfestival. Hij gaat op zoek naar een nieuw maatje, maar hij komt wel een heel vreemd dier tegen. Het blijkt een hert te zijn. Als Vlekkie tegen het hert blaft, gaat het hert er weer snel vandoor. Vlekkie begrijpt er niets van hij wilde alleen maar spelen.

Afbeelding

Als de familie Jones-Brown weer laat thuis is, is het feest. Rianne is vandaag jarig. Zo wordt Lummeldag een extra leuke dag. Lani brengt Rianne naar de taart toe en blaast dan voor haar de kaarsjes uit. Ze wordt nu een peutertje. Een levensfase waar iedereen naar verlangt. Het lijkt iedereen leuk om de kleine Rianne allerlei basisbehoeften te leren.

Afbeelding

John, Suzette en Ricardo moedigen Rianne aan om op te groeien. Ze juichen en klappen terwijl Rianne in een peuter veranderd. Suzette zwaait met haar ratelaar. Ricardo blaast keihard op de toeter. Rianne begint van alle aandacht te lachen. Ze is een vrolijk, blij meisje.

Afbeelding

Ricardo pakt Rianne op om haar naar bed te brengen. Maar voor Rianne naar bed wordt gebracht moet Lani nog even schattige strikjes in haar haar maken. Ricardo vindt haar er prachtig uit zien. Maar Rianne is erg moe en daarom brengt Ricardo Rianne naar haar kamer toe.

Afbeelding

De volgende ochtend als Ricardo Rianne uit bed haalt, gaat ze meteen met de blokken spelen. Ricardo moet er om lachen. Hij merkt al snel dat dit het favoriete speelgoed wordt van Rianne.

Afbeelding

Die ochtend ontdekt John ook dat Suzette echt zwanger is. De hele tijd was er nog geen buik zichtbaar en hij ging daardoor een beetje twijfelen of Suzette wel echt zwanger is. Maar als hij daar een vraag over stelt, zegt Suzette dat de buik niet in één keer dik wordt. Natuurlijk wilt John ook even voelen. Hij wilt dol graag net als Ricardo zo'n prachtige dochter hebben. Al maakt het hem ook niet uit als hij een zoon krijgt. Dan kan hij later mannen dingen met hem doen.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op vr 29 nov 2013, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama van de familie Jones-Brown ~ hoofdstuk 8 ~ G2

Hoofdstuk 9

Afbeelding

Lani en Ricardo werken allebei. John werkt ook als detective, maar hij kan veel flexibeler werken dan Lani en Ricardo. Daarom passen Suzette en John vaak op Rianne. Vandaag gaan ze naar de speeltuin van Twinbrook, omdat het nog zulke mooi weer is ondanks dat het al herfst is. Suzette zet Rianne op het hobbelpaardje. Ze giert het uit van het lachen. Suzette wordt er ook helemaal vrolijk van.

Afbeelding

John is ook helemaal dol op zijn nichtje en wilt graag bij de opvoeding helpen. Hij besluit dat het tijd is dat Rianne haar eerste stapjes zet. Rianne staat nog een beetje onwennig op haar beentjes, maar John beloofd haar dat hij haar niet los laat. Al snel zet Rianne haar eerste stapjes. John moedigt haar aan en beloond haar meteen voor haar prestatie. Vlekkie wordt nieuwsgierig wat die twee aan het doen zijn en komt ook even kijken hoe Rianne leert lopen.

Afbeelding

Als John wel aan het werk is, past Suzette op Rianne. Ze heeft daar dankzij haar zwangerschap alle tijd voor. Ook zij houdt zich bezig met de opvoeding van Rianne. Vandaag probeert ze Rianne de woordjes pappa en mamma te leren zeggen.
'Oké, Rianne zeg mij maar na. mam..ma,' zegt Suzette tegen Rianne. Maar Rianne kijkt haar alleen maar aan. Dan probeert Suzette haar een ander woord te leren.
'Oké, dan proberen we pap..pa,' zegt Suzette. Maar Rianne heeft voor hele andere dingen oog en begint op haar bips heen en weer te schommelen. Suzette geeft het op. Dan ziet ze dat Vlekkie iets stouts doet en geeft hem een flinke uitbrander.
'Vlekkie,' zegt Rianne plotseling met een glimlach. Suzette begint te klappen.
'Goed zo, Rianne,' zegt Suzette met een glimlach.

Afbeelding

Als John nog steeds niet is thuis gekomen, krijgt Suzette weeën. Lani en Ricardo zijn ook nog aan het werk. Suzette pakt haar telefoon en belt voor een oppas voor Rianne. Daarna belt ze een vriend of hij haar naar het ziekenhuis wilt brengen. De vriend brengt haar ook weer thuis. Ze is van een dochter bevallen en noemt haar Suzan. Alleen Vlekkie komt haar begroeten de rest ligt allang in bed.

Afbeelding

Als ze net Matthijs bedankt dat hij haar heeft geholpen en hem welterusten wenst, komt John ineens naar buiten toe.
'Het ga je goed,' zegt ze tegen Matthijs.
'Ja, ik ga er maar vandoor. Je hebt een prachtige dochter gekregen,' zegt Matthijs.
Hij loopt langs John heen en kijkt hem met een grijns aan.
'Ik wens je een goedenavond, John,' zegt Matthijs en dan is hij verdwenen.

Afbeelding

John is helemaal overdonderd. Wat doet Matthijs hier? Hij mag hier helemaal niet komen, denkt John steeds. Hij wordt woedend door Matthijs zijn brutaliteit en uit zijn frustratie tegen Suzette.
'Matthijs, mag hier helemaal niet komen. Toen ik tiener was, heb ik hem uit huis gezet. Je moet echt voor hem oppassen,' schreeuwt John tegen Suzette.
'Rustig, John! Matthijs heeft me alleen naar het ziekenhuis gebracht. Hij is een vriend van me,' zegt Suzette kalm.

Afbeelding

'Waarom heb je mij niet gebeld? Het is toch ook mijn dochter?' vraagt John.
'Je had het druk met die zaak waar je zo over in zit. Ik wilde je niet storen. Als je liever niet wilt dat ik met Matthijs om ga dan doe ik dat niet. Oké, lieverd,' zegt Suzette. Voordat John nog verder kan tegen sputteren, zoent ze hem. Ze merkt dat hij al snel is gekalmeerd en kust haar terug als hij van de schrik is bekomen.

Afbeelding

'Ik ga naar bed. We gaan morgen wel met elkaar uit. We hebben tijd voor elkaar nodig,' zegt Suzette. John kijkt haar na en gaat dan naar zijn dochter toe. Hij kijkt naar het kleine meisje dat lekker in zijn arm ligt. Hij denkt aan de woorden van Ricardo dat hij meteen wist dat Rianne zijn dochter is. Een soort van vader gevoel. Dat gevoel voelt John niet. Het voelt of hij naar een vreemde kijkt. Waarom wilde Suzette hem niet bij de bevalling hebben? En hoe kan ze nu bevriend zijn met Matthijs? denkt John terwijl hij het kleine baby'tje naar bed brengt.

Afbeelding

Suzette en John hebben een uitje in Rendez-Vous. John probeert met Suzette over Suzan te praten, maar Suzette wilt niet naar hem luisteren en leidt hem de dansvloer op en begint met hem te schuifelen.
'Suzette, ik heb het gevoel dat je me overal buiten laat. Je hebt me niet alleen niet gebeld toen je ging bevallen, maar je hebt ook nog eens zelf de naam bedacht van de baby. Het lijkt net alsof ik niet de vader ben van Suzan,' zegt John.
'Ik heb een stomme fout gemaakt, maar dat is nu toch weer goed. Als je niet eens bent met de naam dan veranderen we die. Ze is nog niet aangegeven bij de burgerlijke stand van Twinbrook,' zegt Suzette.

Afbeelding

'Het gaat niet om de naam. Ik vind de naam goed. Hoe kom je eigenlijk aan die naam? Het gaat er om dat ik je helemaal niet ken. Ik weet niet wie je vrienden zijn. En ik wil gewoon een vader zijn voor Suzan,' zegt John.
'Daarom gaan we ook uit. Ik heb de baby vernoemd naar mijn moeder. Zij heet Suzan en is voordat ik je leerde kennen overleden. Ik heb nog een broer die Sean heet. Ik heb hem zelfs op de bruiloft uitgenodigd. Heb je hem helemaal niet ontmoet?' vraagt Suzette. John schudt nee met zijn hoofd. Voordat John nog meer vragen gaat stellen, begint Suzette hem te zoenen. John is meteen het hele gesprek vergeten en zoent haar vol passie terug.

Afbeelding

'Ik wil nu alleen nog maar genieten, John. Zullen we dit moment vast leggen in het fotohokje,' zegt ze met een glimlach. John glimlacht naar haar. Maar in plaats van dat ze zich laten fotograferen gebeuren er hele andere dingen in het fotohokje. Daarom hebben Suzette en John deze foto's maar verscheurd.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op vr 29 nov 2013, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama van de familie Jones-Brown ~ hoofdstuk 9 ~ G2

Bedankt, voor de leuke reacties. :D

Het was een beetje een vreemde bruiloft, want eerst ontstond die brand waar ik ineens melding van kreeg. :lol Daarna kreeg ik een bericht dat Jenni erg oud wordt en dat ik maar snel bij haar langs moet gaan. Toen dacht ik echt ik moet nu die bruiloft vieren. :O Maar ik had er geen idee van dat Jenni die zelfde dag nog zal overlijden. :cry Waar ik wel op gehoopt had, was dat Lani in die avond zal bevallen en dat gebeurde. :)

Hoofdstuk 10 die ik volgende week plaats, zal uit vier delen bestaan. Na hoofdstuk 10 zal de kwaliteit van mijn screens beter zijn. Ik heb nu geen last meer van vast lopers dankzij Jaargetijden en Studententijd en een hele tijd op gemiddelde kwaliteit gespeeld vanaf hoofdstuk 3 generatie 2. Maar nog steeds zag je de ogen niet ondanks dat ik de foto's met photofiltre heb bewerkt. :sweatdrop Nu heb ik alles omhoog gezet en nu is de kwaliteit veel beter en zal ik de foto's niet langer bewerken.

In hoofdstuk 10 nemen we afscheid van Ricardo, Lani, Rianne en Vlekkie. Er hebben vier mensen gestemd waarvan drie mensen het leuk vinden om deze familie te volgen. Ik heb een topic geopend in mijn screens. Klik op mijn onderschrift. :knuffel
Tips zijn welkom. :laugh

Laatst gewijzigd door SimsMeid op ma 01 apr 2013, 21:23, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama van de familie Jones-Brown ~ hoofdstuk 9 ~ G2

Hoofdstuk 10 deel 1

Afbeelding

Suzan wordt alweer een peutertje. Suzette verheugt zich erg op dit moment, maar ondertussen maakt ze zich ook zorgen. Ze weet zeker dat John niets door heeft. Hij juicht net zo hard als de rest voor Suzan. Ze vindt het leuk dat Lani de baby naar de taart wilt brengen.

Afbeelding

Daarna is Rianne aan de beurt. Deze keer brengt John haar naar de taart. Iedereen moedigt haar aan. Suzette weet dat Lani het er erg moeilijk mee heeft dat Rianne alweer een kind wordt dat straks naar school gaat. Gelukkig kan Lani zich nu beter richten op haar baan als kok waarin ze al een aantal keer promotie heeft gemaakt.

Afbeelding

John tilt Suzan op en kijkt haar aan. Ze heeft zijn blonde haren en de huid van haar moeder. Maar toch voelt dit niet als zijn kind. Hij heeft nog steeds dat vader gevoel niet gehad waar zijn broer Ricardo het over had. Hij ziet dat Suzette lief naar hem glimlacht. Hij begint Suzan te kietelen en glimlacht terug naar Suzette.

Afbeelding

Suzette komt naar hem toe en drukt een kus op zijn mond.
'Je wordt een geweldige vader, John,' zegt Suzette met een glimlach.
'Waar ga je naar toe?' vraagt John.
'Ik ga naar de dokter. Zoals weet, voel ik me de laatste tijd niet erg goed.'
'Ik hoop dat er niets ernstigs aan de hand is,' zegt John.
'Het kan laat worden. Daarom hoef je niet op mij te wachten,' zegt Suzette.

Afbeelding

Naar de dokter op dit tijdstip? John gelooft Suzette niet. Ze heeft geheimen voor hem en hij komt er nog wel achter wat voor geheimen ze voor hem heeft. Hij doet net alsof hij Suzette uitzwaait terwijl ze met haar auto vertrekt. Hij wacht tot ze ver genoeg uitzicht is voordat hij naar zijn motor toe loopt.

Afbeelding

Hij stapt op zijn motor en rijdt achter haar aan. Als detective heeft hij ervaring met het achtervolgen van verdachten. Hij weet niet wat Suzette van plan is, maar hij heeft wel zo'n vermoeden als hij ziet welke straat ze inrijdt. Ze gaat totaal een andere kant op dan waar de dokter woont. En ze gaat ook niet richting het ziekenhuis.

Afbeelding

Hij heeft opgezocht waar Matthijs tegenwoordig in Twinbrook woont sinds hij weet dat Matthijs Suzette haar vriend is. Hij vermoedt dat Matthijs zijn vriendschap met Suzette misbruikt om hem een één of andere streek te leveren. Hij had gehoopt dat Suzette echt niet meer met hem om ging, maar dat blijkt nu een ijdele hoop te zijn. Hij sluipt stiekem naar het raam toe. Hij hoopt niet dat één van de buren hem ziet anders bellen ze misschien wel de politie. Hij heeft geen zin om uit te leggen dat hij stiekem zijn vrouw bespioneert.

Afbeelding

Hij kijkt door het raam en kan zijn ogen niet geloven. Hij dacht dat Matthijs en Suzette vrienden waren. Maar het is veel erger dan hij ooit verwacht had. Dit verklaart waarom hij niet het gevoel heeft dat Suzan zijn dochter is. Om deze reden is hij niet gebeld, maar was Matthijs aanwezig bij de bevalling. Hij wordt woedend.

Afbeelding

Suzette en Matthijs hebben niet door dat John door het raam naar hun kijkt. Ze zitten in hun ondergoed op de bank elkaar te zoenen. Ze denken er helemaal niet over na dat de gordijnen niet dicht zijn en elke toevallige voorbijganger ze door het licht in de woonkamer kan zien.
'Zullen we naar boven gaan?' vraagt Suzette.
'Dat lijkt me een goed idee,' zegt Matthijs.
Ze schrikken van de deurbel. Suzette wordt bleek als ze ziet dat het John is.

Afbeelding

'Niet open doen,' zegt Matthijs die boos kijkt. John begint op de deur te bonzen.
Suzette loopt naar de voordeur toe. Ze weet niet wat John allemaal gezien heeft.
Hij stormt de woonkamer in en begint meteen beschuldigend te wijzen.
'Dit is niet wat je denkt, John,' zegt Suzette, maar John snoert haar de mond.
'Je hoeft me niets meer uit te leggen, Suzette. Ik heb genoeg gezien om te begrijpen dat je vreemd gaat met Matthijs,' zegt John.
'Ik kan het uitleggen,' zegt Suzette.
'Uitleggen? Dat kind is zeker ook van hem,' zegt John terwijl hij naar Matthijs wijst. Suzette kijkt beschaamd naar haar voeten. John weet dat het een ja is. Hij wilt het liefst Matthijs in elkaar slaan, maar als hij ziet dat Matthijs dreigend op hem af komt, deinst hij terug naar de voordeur.
'En nu mijn huis uit!' schreeuwt Matthijs boos. John rent weg.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op vr 29 nov 2013, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama van de familie Jones-Brown ~ hoofdstuk 10 / 1

Bedankt, voor het reageren. :D

Jullie motiveren en inspireren me echt. Daarom is elke reactie welkom. :)

Ook de stille lezers ben ik heel erg dankbaar. ;)

Ik ben wel benieuwd ilovedesims<3 dacht je dat Matthijs die man was in hoofdstuk 5?
Of wie had jij in gedachten?

Morgen weer een nieuw deel van dit hoofdstuk. In mijn screens is de eerste update geplaatst. :swing
Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama van de familie Jones-Brown ~ hoofdstuk 10 / 1

Hoofdstuk 10 deel 2

Afbeelding

Ricardo ziet dat John overstuur thuis komt. Hij probeert hem weer te kalmeren. Maar John blijft maar tieren en schreeuwen. Uiteindelijk moet hij ademhalen, omdat hij helemaal schor wordt van dat geschreeuw. Dan vraagt Ricardo wat er aan de hand is. John vertelt naar adem happend dat Suzette hem met Matthijs heeft bedrogen en dat Suzan de dochter van Matthijs is. Ricardo weet even niets te zeggen van de schrik en de verbazing.

Afbeelding

Als hij zijn stem weer heeft terug gevonden, gaat John er ineens vandoor. Hij rent achter John aan die al door de voordeur naar buiten rent. Het regent keihard, maar John blijft rennen. Ook Ricardo laat zich niet door de regen tegen houden.
'John, waar ga je naar toe?' schreeuwt Ricardo hem achterna.
'Naar China!' hoort hij John nog roepen. Ricardo blijft in de regen staan.
'Hier los je niets mee op,' schreeuwt Ricardo hem achterna. Terwijl hij daar in de regen staat, ziet hij hoe John uit het zicht verdwijnt. Hij blijft daar verbijsterd staan en heeft niet eens door dat hij helemaal nat regent.

Afbeelding

Als hij eindelijk weer tot bezinnen komt, gaat hij naar binnen toe. Lani vraagt meteen wat er aan de hand is. Ricardo legt haar alles uit. Lani schrikt heel erg van dit nieuws.
'Wat ga je doen?' vraagt Lani.
'Ik moet achter hem aan,' zegt Ricardo. Lani knikt begripvol ja. Maar Rianne raakt helemaal in paniek. Ze begrijpt niet wat er precies aan de hand is, maar wel dat haar vader vertrekt. Ze is bang dat hij nooit meer terug komt.
'Pappa, mag niet weg gaan,' zegt ze tegen haar moeder.

Afbeelding

Ricardo omhelst zijn dochter terwijl ze steeds tegen hem zegt dat hij niet mag weg gaan. Dat ze wilt dat hij blijft.
'Rianne, ik moet mijn broer helpen. Dat begrijp je nu misschien nog niet. Maar één ding kan ik je verzekeren. Ik kom heus wel terug. Ik laat mijn kleine meisje niet in de steek. Net zoals ik je moeder ook nooit laat vallen,' zegt Ricardo.
'Beloof je dat, pappa?' vraagt Rianne.
'Dat beloof ik. Let op je moeder en op je kleine nichtje zolang ik er niet ben.' Rianne knikt ja. Ricardo drukt nog snel een kus op haar voorhoofd en gaat dan zich klaar maken voor de reis naar China.

Afbeelding

Ricardo heeft geen idee of John wel heeft nagedacht over de spullen die hij eventueel nodig heeft. Daarom heeft Ricardo voor twee personen bagage meegenomen. Hij heeft al een idee waar zijn broer naar toe is. Dankzij de verhalen van Lara is John erg geïnteresseerd in vechtsport. Ricardo weet waar Lara dit allemaal heeft geleerd en het zal hem verbazen als John daar niet is.

Afbeelding

Ricardo vindt John inderdaad op de Academie van China. Hij is aan het trainen met een houten stokken ding. Ricardo kan zien dat John al veel geoefend heeft. Hij maakt prachtige vechtbewegingen. John heeft nog steeds niet door dat Ricardo toekijkt hoe hij zijn vechtsporttechnieken aan het trainen is.

Afbeelding

Als hij dorstig is en moe is, ziet hij ineens Ricardo staan als hij zich omdraait. Hij is blij dat Ricardo er is en omhelst hem broederlijk. Ze praten eerst even over luchtige dingen. John vertelt over de vordering van zijn training en Ricardo vertelt over zijn reis in het vliegtuig.
'Wat ben je van plan?' vraagt Ricardo.
'Ik wil het er niet over hebben,' zegt John.
'Oké, ik begrijp het wel. Als jij denkt dat hierdoor je woede bekoelt dan moedig ik het alleen maar aan,' zegt Ricardo. Ricardo bedenkt dat er nog wel een ander moment komt om over de relatie van Suzette en John te praten.

Afbeelding

Ricardo kijkt toe hoe John verder gaat met trainen. Hij maakt zich wel zorgen als John beweert dat hij een plank doormidden kan slaan. Hij is dan ook erg opgelucht als John niet zijn hand bezeerd en helemaal verbaasd als hij de plank ook nog eens doormidden slaat. Het motiveert hem om ook te gaan trainen.

Afbeelding

Uiteindelijk trainen John en Ricardo samen en bereiken ze allebei niveau drie in de vechtsport. Uiteindelijk daagt John Ricardo uit om een rondje te sparren. Het wordt een spannende wedstrijd, maar uiteindelijk wint John. Waarschijnlijk, omdat John al meer getraind heeft dan Ricardo. Uiteindelijk zijn ze moe en bezweet en besluiten ze te stoppen met trainen. Ricardo merkt dat John zijn woede ook is bekoeld.

Afbeelding

Ricardo haalt John over om naar de Verlichtingstuin te gaan. Ze gaan daar op een bankje zitten en genieten een tijdje van het prachtige uitzicht. Uiteindelijk begint Ricardo tegen John over Suzette te praten. Hij zegt tegen zijn broer dat John niet voor altijd in China kan blijven. Hij kan Suzette ook niet voor altijd ontlopen. Hij zegt tegen John dat hij nu moet kiezen. Wilt John verder met zijn relatie met Suzette? Of wilt John van Suzette scheiden? Allebei de zaken zal hij met Suzette moeten overleggen en het uiteindelijk gezamenlijk moeten regelen.

Afbeelding

Dit is het uitzicht waarvan Ricardo en John aan het genieten zijn.

Afbeelding

John ziet in dat hij terug moet keren naar Twinbrook om het probleem samen met Suzette op te lossen. Hij wilt van Suzette scheiden. Ze heeft zijn hart gebroken. Hij kan niet met haar verder. Hij had al veel eerder naar zijn moeder moeten luisteren. Ze had helemaal gelijk toen ze zei dat Suzette niet te vertrouwen is. Ricardo stelt voor om naar de Verbodenstad te gaan. Hij koopt daar een vuurpijl die ze samen afsteken. Het is een symbolisch nieuw begin en betekent meteen het einde van hun gezamenlijke vakantie. John is heel erg blij dat zijn broer Ricardo hem bij elke beslissing die hij neemt, wilt steunen.

Afbeelding

De vuurpijl die Ricardo afsteekt.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op vr 29 nov 2013, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama van de familie Jones-Brown ~ hoofdstuk 10 / 2

China vind ik ook geweldig. :D

Eigenlijk vind ik elk vakantieland fantastisch. Maar ik dacht een beetje vechtsport zal John wel goed doen. ;)

In de volgende deel van hoofdstuk 10 komen jullie er achter hoe het gaat aflopen met de relatie tussen Suzette en John. Ik ben benieuwd naar jullie reacties. :)

In mijn screens heb ik de volgende update geplaatst en al een groot gedeelte van de stamboom van de familie Jones-Brown. Ik ga binnenkort weer een poll starten, maar dat doe ik pas na hoofdstuk 10.

Bedankt, voor jullie fantastische steun. :knuffel
Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama van de familie Jones-Brown ~ hoofdstuk 10 / 2

Hoofdstuk 10 deel 3

Afbeelding

John nodigt Suzette uit om met haar te praten. Hij wilt haar vertellen dat hij van haar wilt scheiden, omdat hij haar niet meer vertrouwd. Hij raakt in de war als hij ziet dat Suzette erg dik is geworden. Wat hij tegen haar wilt zeggen, is hij daardoor helemaal vergeten. Heeft ze voor Matthijs gekozen? Is ze opnieuw zwanger van hem? Deze gedachten voelen aan alsof iemand zijn hart doorboort met een dolk.

Afbeelding

'Hallo, John. Ik weet dat het op dit moment niet goed tussen ons gaat. Dat is mijn schuld. Daar ben ik me van bewust. Ik heb spijt van wat ik heb aangericht. Maar één ding moet je weten. Ik ben weer zwanger en deze keer weet ik zeker dat jij de vader bent,' zegt Suzette met een glimlach. Alsof dat alles goed praat.
John reageert niet blij of boos. Hij kijkt haar aan met het idee wat moet ik met dat nieuws. Kennelijk vat Suzette deze reactie positief op.
'Ik weet dit zeker, omdat ik net zolang zwanger ben sinds wij in dat fotohokje een ongebruikelijke foto hebben gemaakt. De foto die we voor de zekerheid maar hebben verscheurd.' Ze begint te lachen om de herinnering.

Afbeelding

John weet het niet meer en rent opnieuw weg.
'John, waar ga je heen?' vraagt Suzette. Maar John geeft geen antwoord en is al door de voordeur naar buiten gerend. Suzette is bang dat het helemaal niet meer goed komt. Ze wilde John niet bedriegen. Haar gevoelens voor John zijn niet gelogen. Ze is om de liefde met hem getrouwd. Kon ze John de waarheid maar vertellen. Waarschijnlijk was hij dan alleen maar bozer geworden. Aan de andere kant kan ze haar partner ook niet verraden. Haar partner zal haar ook niet verraden. Om Matthijs geeft ze helemaal niets. Het is dat ze hem nodig hebben om hun plannen te laten slagen. Anders zal ze nooit Matthijs hebben geholpen om John op deze manier vreselijk te kwetsen. Ze begint te huilen, omdat ze niet meer weet wat ze moet doen.

Afbeelding

John heeft in de bibliotheek met Heike afgesproken. Hij wilt haar deskundige mening en heeft op dit moment ook wel behoefte aan een vriend. Als hij haar ziet, begint hij meteen het verhaal te vertellen. Heike steunt hem eerst als een vriendin en bemoedigt hem met troostende woorden. Ze toont haar medelijden. Maar als John naar haar zakelijke mening vraagt, laat ze de emotionele kant achterwege. Ze zegt dat John naast haar aan de tafel moet plaats nemen.

Afbeelding

Ze zet haar laptop op tafel en begint te surfen naar informatie. Een hele tijd zegt ze helemaal niets. Uiteindelijk kijkt ze hem aan en zegt ze eerlijk dat ze het ook niet weet. Dus gaat ze op het meest waarschijnlijke scenario af .
'Als je van Suzette scheidt voordat de baby geboren is, zal je de ouderlijke macht kunnen verliezen. Je moet dan bewijzen dat jij de vader bent en niet Matthijs.'
'Als het mijn kind is, wil ik niet dat Matthijs het opvoedt,' zegt John.
'Als je na de bevalling scheidt, wordt er naar de meest ideale situatie gekeken. In jullie geval hebben jullie allebei geen eigen huis. Suzette heeft geen inkomen, maar jouw baan is weer zo druk dat het kind voor een groot deel zal worden opgevoed door een oppas. Omdat het om een baby gaat, zal de rechter het kind sneller toewijzen aan de moeder. Dat gebeurd in de meeste gevallen,' geeft Heike eerlijk toe. Zoals John het nu hoort, is hij beter af als hij niet scheidt.

Afbeelding

'Maakt het dan niet uit dat zij degene is die mij bedriegt? En dat zij omgaat met een crimineel? Heeft dat dan geen invloed?'
'Tegenwoordig wordt er niet meer gekeken naar wie wie bedriegt. Matthijs heeft alleen een strafblad voor kleine diefstallen tijdens zijn jeugd. Hij heeft toen niet in een gevangenis of inrichting gezeten, maar is door jeugdzorg in het probleemkinderen programma geplaatst. Zoals je weet, hebben jouw ouders hem uiteindelijk geadopteerd. Dit telt niet zo zwaar mee als dat bewezen zal zijn dat hij echt verantwoordelijk is voor de dood van jouw vader. Zolang is hij nauwelijks een crimineel in de ogen van justitie.'
'Is hij nog nooit gepakt voor een misdrijf?' vraagt John verbaasd.
'Nee, zijn daden worden gewijd aan de problemen in zijn jeugd,' legt Heike aan John uit. Hij omhelst Heike en bedankt haar voor haar advies. Heike wenst hem sterkte.

Afbeelding

Heike heeft de volgende informatie gevonden over de voorgeschiedenis van Matthijs. Matthijs is opgegroeid zonder moeder of vader. Zijn moeder is tijdens de complicaties tijdens de bevalling overleden. Matthijs zijn vader heeft hem voor zijn geboorte nog in de steek gelaten. Matthijs is opgevoed door een broer van zijn moeder. De broer van zijn moeder zit in een criminele bende en heeft een behoorlijk strafblad. Hij wordt er van verdacht dat hij Matthijs heeft leren stelen. Waarschijnlijk heeft hij Matthijs ook mishandeld. Zijn gedragsprobleem is ontstaan doordat hij geleerd heeft om niet naar anderen te luisteren en dat je moet doen wat je zelf maar wilt.

Afbeelding

John besluit om te wachten tot dat Suzette is bevallen van haar tweede kind. Dan neemt hij een beslissing over de scheiding. Uiteindelijk breekt de dag van haar bevalling aan. Opnieuw bevalt Suzette in het ziekenhuis van een dochter. Ze noemen haar Jane. Als John Suzette weer heeft thuis gebracht stelt hij opnieuw de vraag of dit zijn kind is. Suzette bevestigt dit. Ze geeft het meisje aan John.

Afbeelding

Als John het meisje vast heeft, weet hij meteen dat dit zijn dochter is. Hij begrijpt eindelijk waarover Ricardo het had. Hij is blij dat hij deze keer wel bij de bevalling was en dat ze deze keer samen de naam hebben bedacht. Omwille van zijn prachtige dochter wilt hij het wel goed maken met Suzette. Hij wilt dit lieve, kleine meisje niet kwijt. Hij wilt dat zij de stamhouder wordt van de derde generatie van de familie Jones-Brown. Hij laat voor de zekerheid nog wel een DNA vergelijking doen, maar hij weet nu dat hij op zijn gevoel kan vertrouwen.

Afbeelding

John loopt naar Suzette toe en geeft haar een zoen.
'We hebben samen een prachtige dochter gekregen,' zegt hij met een glimlach.
'Is het nu weer goed tussen ons?' vraagt Suzette verleidelijk.
'Als je deze keer echt breekt met Matthijs. Ik wil dat je het met hem uitmaakt. Dat je niet langer vreemd met hem gaat,' zegt John.
'Het is helemaal over tussen Matthijs en mij, John. Ik zal je vanaf nu altijd trouw blijven. Ik ben zo blij dat het weer goed tussen ons is,' zegt Suzette met een glimlach.
'Misschien zijn we toe aan een eigen plekje,' zegt John. Suzette begint te stralen.

Afbeelding

John en Ricardo hebben Heike uitnodigt voor een zakelijke transactie. John wilt weer helemaal overnieuw beginnen. Hij moet weer vertrouwen krijgen in Suzette. Hij wilt verder een goede vader voor Jane zijn. Hij wilt net zo'n band met Jane hebben, zoals Ricardo een goede band met Rianne heeft. Dit gevoel had hij zo gemist bij Suzan. Maar ook voor Suzan wilt hij een vader zijn. Hij wilt niet dit kleine meisje de schuld geven van de problemen die hij met Suzette had. Daarom heeft hij besloten om het huis van zijn ouders aan Ricardo en Lani te verkopen, zodat zij het kunnen verkopen om hun huis in Appaloosa Plains te kunnen financieren. Hij vindt het moeilijk om van Ricardo, Lani, Rianne en Vlekkie afscheid te nemen. Maar uiteindelijk moet ieder zijn eigen weg gaan.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op vr 29 nov 2013, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama van de familie Jones-Brown ~ hoofdstuk 10 / 3

Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden dat John Suzette toch vergeven heeft. En of dit wel de goede keuze is. ;)

In de volgende update laat ik het nieuwe huis zien. :D

De familie mist Vlekkie wel. Daarom willen ze graag een nieuw huisdier aanschaffen. Ik heb nog niet met katten gespeeld daarom plaats ik deze keer een poll waarin jullie een kat mogen uitkiezen. :)
Ze zijn alle drie volwassen.

Afbeelding (m)

Dit is kater Pookie. Hij was van een heel lief oud dametje dat kort geleden is overleden. Hij is een echte jager. Soms maakte hij zijn bazinnetje gek met zijn luidruchtige gedrag. Hij is daarnaast erg trots op zijn uiterlijk. Pookie is op zoek naar een nieuw gezin dat voor hem kan zorgen. Is de familie Jones-Brown geschikt?

eigenschappen:
jager
trots
luidruchtig

Afbeelding (v)

Dit is poes Nona. Ze is nog vrij jong. Ze is geboren uit een nestje met drie kittens op een gezellige boerderij. Haar broertje en zusje zijn als kittens al verkocht aan aardige gezinnen. Ze is heel netjes en heeft van haar moeder geleerd dat ze geen dingen mogen slopen. Ondanks dat ze al volwassen is, is ze nog steeds zo speels als een kitten. Nu Nona volwassen is, is het voor haar ook de hoogste tijd om verkocht te worden aan een gezellige familie. Is de familie Jones-Brown geschikt?

eigenschappen:
niet vernielzuchtig
netjes
speels

Afbeelding (m)

Dit is kater Felix. Hij is een straatkat en heeft nog nooit een familie gehad die voor hem zorgt. Gelukkig heeft het dierenasiel van Twinbrook hem gevonden. Felix is een rustige en luie kater die lekker van het leven wilt genieten. Ondanks dat hij het niet gewend is dat een familie voor hem zorgt, is het een vriendelijke kater die zeer geschikt is voor een gezin met kinderen. Is de familie Jones-Brown geschikt?

eigenschappen:
rustig
lui
vriendelijk

Deze afbeeldingen heb ik in CAS genomen, zodat de ogen ook eens zichtbaar zijn. :)
Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama van de familie Jones-Brown ~ hoofdstuk 10 / 3

Hoofdstuk 10 deel 4

In dit hoofdstuk gedeelte laat ik de foto's van het nieuwe huis van John zien.
Dit huis heb ik net als het huis van Ricardo zelf gebouwd.

Afbeelding

De voorkant van het huis.

Afbeelding

De achterkant van het huis.

Afbeelding

Het terras in de tuin.

Afbeelding

In de kelder is er genoeg ruimte om te feesten.

Afbeelding

Een overzicht van de benedenverdieping.

Afbeelding

De woonkamer.

Afbeelding

De waskamer en het kantoor van John.

Afbeelding

De hal en de speelruimte van de kinderen.

Afbeelding

De eetkamer.

Afbeelding

De keuken en de badkamer.

Afbeelding

Een overzicht van de bovenverdieping.

Afbeelding

De grote hal boven.

Afbeelding

De slaapkamer van John en Suzette en de babykamer van Jane.

Afbeelding

De kinderkamer van Suzan.

Afbeelding

De badkamer en de kleine hal boven.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op vr 29 nov 2013, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie