Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats een reactie

Bevestigingscode

Om automatische berichten te voorkomen, vereist dit forum dat je een bevestigingscode invult. De code is weergegeven in de afbeelding die je hieronder kan zien. Als je visueel gehandicapt bent en de code niet kan lezen, neem dan contact op met de beheerder.

Bevestigingscode

Voer de code exact in zoals deze weergegeven wordt. Alle letters zijn hoofdlettergevoelig.

Smilies

Bekijk meer smilies

  • BBCode staat AAN
  • [img] staat AAN
  • [flash] staat UIT
  • [url] staat AAN
  • Smilies staan AAN

Voorafgaande berichten

Opties

Voorafgaande berichten: SimCity Blog: Stoere stad [ Weergave uitklappen ]

SimCity Blog: Stoere stad

Afbeelding

De samenleving breekt zich altijd het hoofd over moeilijke, filosofische vragen, zoals: Wat was er eerst, de kip of het ei? Bestaan dinosaurussen echt? Als een boom omvalt in het bos, zou iemand dat dan horen (en zou iemand hem weer omhoog helpen?)? Maar wij van Maxis hebben maar één belangrijk vraagstuk aan ons hoofd, namelijk of een stad echtgebouwd kan worden op rock-'n-roll!


Dankzij co-designer Chris Schmidt is die vraag nu beantwoord met een oorverdovend "Ja!"Chris heeft in een supercreatieve bui deze gitaarvormige stad gebouwd (met bijpassende versterker) met behulp van SimCity’s nieuwe Curvy Roads (kronkelige wegen)-gereedschap. Zoals je kon zien in onze vorige Stoere stad, is het leukste van de nieuwe SimCity niet alleen dat je de stad van je dromen kunt bouwen of verwoesten, maar ook het gebruik van het ingame gereedschap, waarmee je compleet werkende metropolitaanse kunstwerken kunt maken.

Maar ook al ziet dit ontwerp er verschrikkelijk vet uit, praktisch is het niet. Chris heeft alle commerciële zones op de 'fret' van de stad gezet. Zo heb je binnen de kortste keren grote verkeersopstoppingen als alle Sims daar willen winkelen en uit eten gaan. Maar als je erover nadenkt, horen verkeer en rock-'n-rollconcerten wel bij elkaar, dus wordt het alweer bijna logisch. Bijna.Zorg ervoor dat je de creatieve details niet mist, zoals de zes watertorens die het stemmechaniek vormen. Best cool, hè?

Omdat we meer te weten wilden komen over deze geweldige stad, zijn we met Chris gaan praten.

Community Manager Michael Donahoe: Wat was de inspiratie voor het bouwen van deze stad?

Co-designer Chris Schmidt: Onze producent Tyler Thompson zei dat ik wat verschillende opzetjes moest maken voor steden, omdat ik meestal in SimCity een stad maak gebaseerd op een rooster. Dat is gewoon handig. Dus toen ging ik nadenken over rare manieren om een stad te bouwen. Op de internetradiosite draaiden ze net Jefferson Starships 'We Built This City' en voor ik het wist, bouwde ik een gitaarvormige stad. [lacht]

MD: Hoe groot is theoretisch de kans dat we een hotel of restaurant met rock-'n-rollthema zien verschijnen in je stad?

CS: Mijn stad is eigenlijk meer een industriestad. Ik richt me meer op mijnbouw en metaal

MD: Wat voor muziek past er volgens jou bij deze stad?

CS: Omdat ik mijn stad heb gebouwd als een klassieke Fender Stratocaster, zou ik zeggen klassieke rock. Misschien met een beetje metal.

MD: Wat wordt je volgende stad? Een drumstad? Trombonestad? Doedelzakstad?

CS: Ik concentreer me gewoon op gekke ontwerpen. Ik heb een zenstad gemaakt, helemaal yin yang. Ik heb een stad gemaakt met de woorden 'Curvy Roads', gewoon om te kijken of het kon. Ik weet niet wat er nog komt. Iets wat me inspireert.

MD: Wil je ons alsjeblieft vertellen of deze stad echt is gebouwd op rock-'n-roll?

CS: Nou, ik luister voornamelijk naar klassieke rock als ik aan het spelen ben, dus misschien klopt het wel!

Omhoog