Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats een reactie

Bevestigingscode

Om automatische berichten te voorkomen, vereist dit forum dat je een bevestigingscode invult. De code is weergegeven in de afbeelding die je hieronder kan zien. Als je visueel gehandicapt bent en de code niet kan lezen, neem dan contact op met de beheerder.

Bevestigingscode

Voer de code exact in zoals deze weergegeven wordt. Alle letters zijn hoofdlettergevoelig.

Smilies

Bekijk meer smilies

  • BBCode staat AAN
  • [img] staat AAN
  • [flash] staat UIT
  • [url] staat AAN
  • Smilies staan AAN

Voorafgaande berichten

Opties

Voorafgaande berichten: SN gids: Hoektrap maken, de basis (1/2) [ Weergave uitklappen ]

Re: Een hoektrap maken - De basis - Deel 1/2

Simmielove schreef:Als je alles zeg maar gelijk moet maken, komt er bij mij een muur te staan voor de eerste trap... Hoe kan dat?

Dit is een foto ervan:
Afbeelding
Kan iemand me helpen :| . Ik snap het echt niet :S^

Re: Een hoektrap maken - De basis - Deel 1/2

er zijn ook makkelijkere manier bvb met contstrainfloorelevation false
dan kan je je trap gewoon door je vloor laten gaan en zal de vloor ook met 1 'trap' naar beneden gaan.

Re: Een hoektrap maken - De basis - Deel 1/2

Als je alles zeg maar gelijk moet maken, komt er bij mij een muur te staan voor de eerste trap... Hoe kan dat?

Dit is een foto ervan:
Afbeelding

Re: Een hoektrap maken - De basis - Deel 1/2

Een realistische trap die geen magische krachten heeft dat ie kan vliegen :lol
*vergeet dat trappen gespierd zijn en zich vasthouden aan de muur ook.. :flapper *

Re: Een hoektrap maken - De basis - Deel 1/2

Alvast een voerproefje van de 2 trappen die we gaan maken in deel 2. Ik weet zeker dat jullie dat nog veel leuker zullen vinden dan wat er in dit eerste deel 1 uitgelegd is..

Een trap waarvan de zijkanten niet open zijn en waar ramen beter te plaatsen zijn:
Afbeelding

Een soort van wenteltrap:
Afbeelding

Re: Een hoektrap maken - De basis - Deel 1/2

:applaus lekker gids Xelles.

Eerlijk gezegd heb ik een hekel aan trappen: nemen teveel plek in. Waar blijven de spiraal trappen: die zijn niet zo ruimte opslurpend of een lift? Maar dat is meer een opmerking voor het Sims Team. :fluit

maar met die hoek trappen zo wordt het wel veel leuker om toch maar trappen te maken.

Re: Een hoektrap maken - De basis - Deel 1/2

Er is nog geen link naar deel 2 :sweatdrop

Je dacht dat je op een link naar deel 2 klikte, maar dat was geen link denk ik (A)

Ik werk aan het 2e deel. Ik zit erover na te denken zelfs een 3e deel te maken...

Re: Een hoektrap maken - De basis - Deel 1/2

Xelles schreef:Dat kan, maar ik zie het nut er niet zo van in aangezien die paal dan rechstreeks door die vloertegel heen zal gaan ;)
Je neemt otch een kleine pillaar..
maar uhm he kan miss een gebroken eronder zetten, tombes?

Of een bestaande grote klonen en deze inkorten :)

Re: Een hoektrap maken - De basis - Deel 1/2

:thumbsup ... THX.. :bloemetje .. dit ga ik zeker gebruiken.. :D

al ben ik niet zo goed in bouwen :$ neem ik jou mooie rechthoekig voorbeeld gewoon aan.. ;-)

SN gids: Hoektrap maken, de basis (1/2)

In de Sims 3 is het helaas niet standaard mogelijk om een trap te maken die niet helemaal in 1 keer recht naar beneden loopt, ook wel een wenteltrap of een hoektrap genoemd. Een wenteltrap is helaas nog helemaal niet mogelijk in De Sims 3, maar een hoektrap kunnen we gelukkig wel maken, je moet alleen even weten hoe. In deze tutorial zal ik dat uitleggen.

In deze tutorial wordt alleen de basis uitgelegd van het maken van een simpele hoektrap, in deel 2 gaan we het iets moeilijker maken, maar daarmee krijg je wel een beter en mooier resultaat.

Uiteindelijk zullen we aan het eind van deze tutorial een trap maken die ongeveer gelijk is als de trap in het plaatje hieronder.

Afbeelding

Voordat we beginnen met de tutorial is het volgende. Er wordt best vaak geëgaliseerd in deze tutorial. Dat herken je in de plaatjes door een groen vlak en een vloer/grond die overal weer van gelijke hoogte wordt. Als je niet weet waar je dat in het menu kan vinden zal het volgende plaatje je dat nu aanwijzen:

Afbeelding

Alle plaatjes in deze tutorial zijn klikbaar, je kan er dus op klikken als je een groter plaatje wilt zien.
Afbeelding
In deze tutorial beginnen we heel simpel, met een rechthoekig huis. Normaal gesproken zal je hier misschien niet heel snel een hoektrap in willen maken, maar voor deze les voldoet het.

Bouw datgene na wat ik in het plaatje hieronder gemaakt heb. Een rechthoekig huis van 2 verdiepingen op een fundering (zonder fundering kan ook, maar dan moet je in een volgende stap ook de fundering weglaten). Let ook op het stukje vloer dat ik alvast geplaatst heb op de eerste verdieping, daar komt straks een gedeelte van de trap op. Dat wordt de 'hoek' van de hoektrap.

Het dak dat je op het huis krijgt kan je er beter even afhalen, dat werkt wat handiger vind ik zelf.

Afbeelding

Nu gaan we al aan de trap beginnen, maar het voorwerk daarvoor doen we in de tuin. Maak een gat in de grond door een trap te pakken en op een plek in de tuin te klikken. Dan zal je zien dat er 1 stukje trap komt en die gaat een stukje de grond in. Doe dit 3 keer, zoals ik ook op het volgende plaatje doe.

Het is belangrijk dat de grond waar je dit doet dezelfde hoogte heeft als de vloer waar het huis op staat.

Afbeelding

Nu mag je alle 3 de trappen weer weghalen, vervolgens maak je vanaf het diepste punt van de kuil de grond over een wat groter stuk gelijk. De grootte van het gat maakt in principe niet erg veel uit.

Afbeelding

Nu bouw je een fundering in het gat (als je geen fundering onder je huis hebt, maak je nu trouwens ook geen fundering). De grootte maakt niet bijzonder veel uit, zolang er maar een rechte lijn is naar het stukje vloer dat je al in je huis op de 1e verdieping geplaatst heb, de 'hoek' van de hoektrap.

Afbeelding

Op de fundering (als je die gebouwd hebt, anders op de grond in het gat) plaats je nu een paar muren, zodat er een kleine ruimte ontstaat.

Afbeelding

Type nu de volgende cheat in:
constrainFloorElevation false

Als je de cheat goed ingetypt hebt zorg je ervoor dat je het dak van het huis niet meer ziet (mocht die er nog opzitten) en sleep je vanaf het kleine kamertje dat je in het gat gemaakt hebt, met de egaliseer knop waarmee je ook de grond egaliseert, een lijn naar het stukje vloer dat je geplaatst hebt.

Afbeelding

Als je het goed gedaan hebt ziet het er nu ongeveer zo uit:

Afbeelding

Plaats nu een stukje trap op het stukje vloer wat nu verlaagd is.

Afbeelding

Plaats vervolgens een stukje vloer op de verdieping er boven, waarschijnlijk moeten er 3 lege vakjes tussen beide stukken vloer zitten. Je ziet er maar 2, aangezien de 3e niet zichtbaar is doordat je het stukje vloer, waar je nu al een trap aan vast gemaakt hebt, verlaagd is met een cheat.

Afbeelding

Plaats nu het 2e gedeelte van de trap en laat die aansluiten op het andere stukje vloer.

Afbeelding

Als het goed is ziet er nu weer ongeveer zo uit. Ook zie je dat er nog rare schuine lijnen zichtbaar zijn op de muur, dit hoort. Ook is de bovenste verdieping nog niet recht.

Afbeelding

Om de bovenste verdieping weer recht te trekken gaan we eerst helemaal omhoog met onze camera. Zoek een punt op het dak dat nog de originele hoogte heeft, zoals het groene blokje in het volgende plaatje. Klik daar op met de egaliseer tool, die je al eerder gebruikt hebt om de 'hoek' van de hoektrap te verlagen.

Afbeelding

Trek nu vanaf dat punt een lijn naar de hoek die nog 'ingezakt' is.

Afbeelding

Als je je muis weer losgelaten hebt zal het er zo uit zien als het goed is, maar je hebt nu nog steeds die rare scheve lijnen. Als je hier nu behang op wilt plakken, zal een groot deel daarvan vertekenen. Dit is te voorkomen, maar dat zal ik in deel 2 uitleggen.

Afbeelding

Laten we eerst dat gat in de tuin maar opvullen, dat hebben we namelijk toch niet meer nodig.

Afbeelding

Dit is het eindresultaat wat je er van zou kunnen maken.

Afbeelding

Er zijn nog een paar kanttekeningen te maken als je een huis met een hoektrap maakt:
  • ¤ Behang kan vertekenen als je het nu op gaat hangen.
    ¤ Je kan geen ramen, schilderijen, muur verlichting aan de muren ophangen waar er zo'n scheve lijn zichtbaar is zoals een paar plaatjes terug.
    ¤ Schaduwen/kleuren die opvallend verschillen tussen de 2 verdiepingen
    ¤ Er verschijnen nooit muren onder het 2e (bovenste) deel van de trap, er zit dus altijd lege ruimte onder.
In deel 2 zal ik een paar oplossingen aanbieden voor deze problemen. Bepaalde dingen zijn niet helemaal weg te halen, maar je kan er wel voor zorgen dat je er zo min mogelijk last van hebt.


Afbeelding

Bedankt voor het lezen van deze tutorial, en hopelijk heb je er wat aan gehad!

Als je vragen of opmerkingen hebt, mag je die uiteraard in dit topic kwijt.

Afbeelding

Omhoog