Vagebond tot miljonair
Simparool
Stap 1 = maak een volwassen en een kind sim aan ouder en kind is de relatie met de volgende eigenschappen:
Ouder: Kwaadaardig, Hekel aan buiten, Bietser, Hekel aan kinderen, Gestoord.
Kind: Hekel aan buiten, Pechvogel, Bietser
Stap 2 = Selecteer deze familie je mag zelf kiezen in welk woongebied en koop de goedkoopste lege kavel en ga verhuizen.
Bouw een hek om je kavel heen en richt het als een park in met bomen, bloemen, stenen, 2 houten buiten banken, 1 houten buiten tafel maar geen vijver tot al je geld op is.
Er mag niet in het park gebouwd worden. Mag er niet gevist of verbouwd worden en veel bezoek of feestjes zijn dus ook niet toegestaan. Als jullie willen douchen of naar de wc willen dan zullen jullie dat aan je buren moeten vragen want de sportzaal en het zwembad is alleen maar voor mensen die in een huis wonen en dus een adres hebben anders kunnen ze geen abonnement kopen.
Ouder mag geen baan zoeken.
Je mag wel spullen in je inventaris hebben zoals bv een gitaar of eten.
Je mag dus beslist niets op de grond laten slingeren in het park.
De bedoeling van deze legacy is dus eigenlijk om van helemaal niets tot een riante villa te komen op welke manier dan ook
Bij het bereiken van de leeftijd dat je een wens mag kiezen zorg ervoor dat het elke keer een andere levenswens is (dit geld alleen voor de kinderen waar je mee verder gaat spelen) zodat elke wens gebruikt wordt.
==============================================
Generatie 1 het leven in het park
Tsja, ieder begin is lastig helemaal wanneer je alleen met je kind in een verlaten park belandt. Hoe kun je van hier uit in hemelsnaam een goed leven opbouwen? En belangrijker: hoe maak je het je nageslacht naar je zin?
Doel:
Ouder:10000 simdollars verdienen zonder een baan.
Kind: goede cijfers halen en jong volwassene worden.
Extra bonuspunten: alle soorten insecten verzamelen.
Als je 10000 simdollar hebt gespaard kun je een leuk huisje bouwen en mag je verhuizen.
Pas als je, je eigen huis hebt mag je plannen gaan maken om met iemand te gaan samenwonen of trouwen je mag wel vrienden hebben en logeren.
Generatie 2 een eigen huis
Hèhè je mag eindelijk een huis bouwen maar het stadsbestuur heeft bepaald dat je, je dakloze familie bij je in huis moet nemen.
Doel:
ouder:50000 simdollar verdienen
jong volwassene: gezin stichten als dat is gelukt mag je een parttime baan gaan zoeken, je eega zorgt voor het huis en de kinderen en kan dus niet werken.
Extra bonuspunten: magische tuinkabouters verzamelen 10 of meer
Je laat je ouder achter in het 1e huis en vertrekt met je partner en eventueel kinderen naar een nieuw stuk grond waar je een groter huis gaat bouwen.
Generatie 3 economische crisis
Er is een grote crisis gaande dus van iedereen in de stad verwacht dat er geen dingen boven de 500 simdollar wordt gekocht en mag er maar 1 persoon per gezin een carrière hebben.
Inmiddels is de 2e generatie met zijn gezin verhuisd naar een groter stuk grond 1e generatie blijft achter in het 1e huis.
Vanaf hier mag je zelf beslissen of je blijft op je grond of dat je verhuisd i.v.m. de schatkamer zou het misschien beter zijn om te blijven zitten zodat die bewaard blijft.
Doel:
Ouder: 100000 simdollar verdienen je mag nu aan een carrière beginnen naar keus en je behaalt de top van je carrière.
Eega: kan pas een carrière beginnen als de crisis voorbij is en dit is pas bij het volgende huis bij de nieuwe generatie.
Kinderen: jong volwassen kinderen mogen uit huis vertrekken behalve degene met wie je verder speelt
Extra bonuspunten: maak in je huis een heuse schatkamer en bewaar daar alle stenen die er te vinden zijn in en om de stad hang hier ook alle vissoorten aan de muur. (kijk in het vaardigheidvenster om te zien of je dit gehaald hebt)
Generatie 4 Liefde, liefde en nog eens liefde.
De erfgenaam waar je mee verder speelt is inmiddels volwassen en nadat hij een vrouw heeft gevonden is getrouwd.
De economische crisis is nu eindelijk voorbij en dus mag iedereen volop meewerken maar 1 van de ouders moet thuis blijven tot de kinderen volwassen zijn.
Hij/zij wil graag een groot gezin dus dat wordt veel liefde en weinig nachtrust.
Vanaf hier mag er een carriere gemaakt worden via de krant, computer of bedrijf alleen tieners werken parttime.
Een van de ouders blijft thuis tot al de kinderen tieners zijn pas daarna mag er gewerkt worden.
Doel: 6 kinderen krijgen en 200000 simdollar verdienen.
Vrouw: de vruchtbaarheidbehandeling vrijspelen om te zorgen voor 6 kinderen.(of meer als dat mogelijk is bv. Als een oudere broer of zus uit huis is gegaan)
Extra bonuspunten: alle soorten planten verbouwen (kijk in het vaardigheidvenster om te zien of je dit gehaald hebt)
Generatie 5 Liever verliefd
Deze generatie is verliefd op de liefde maar ziet het niet zitten om te trouwen voor hij/zij minstens 10 partners tegelijk heeft pas dan mag hij de "ware" vinden en met haar gaan trouwen en kinderen krijgen.
De relaties mogen niet de "ware" zijn en ze zijn ook op de bruiloft aanwezig.
Doel:10 vurige relaties tegelijk hebben en ze allemaal op de bruiloft krijgen.
Je mag kinderen krijgen bij de relaties maar ze mogen niet bij je intrekken alleen de kinderen van je echtgenote tellen als de volgende generatie.
Waarde: zorg ervoor dat je huis met inboedel 300000 simmoleon is.
Extra bonus punten: 5 verschillende grafstenen krijgen
Generatie 6 Op naar de top
Eindelijk is het dan zo ver eindelijk iemand die echt een carierre wil gaan maken naar keuze[behalve de criminele sector].
Doel:de top van je carierre halen, haal het maximale wat er te halen valt ook alle vaardigheden en vrienden wat je nodig hebt.
Ook andere gezinsleden mogen vanaf nu meewerken behalve als er kinderen zijn pas als alle kinderen tieners zijn mag de partner ook weer werken.
Let op! : Het kind waar je mee verder gaat spelen moet stelen en bietsen in haar/zijn karakter hebben staan dus zorg voor een goede opvoeding.
Waarde: 400000
extra: Koop 2 bedrijven uit
Generatie 7 Crimineel lekker
Deze generatie doet alles illegaal hij kiest voor de makkelijke weg liegt, bedriegt, steelt en bietst en bereikt de top van de criminele carierre en daamee maakt hij niet bepaald veel vrienden.
Doel: top van de criminele carierre halen en 10 vijanden
Waarde:500000
extra:een kamer maken waar je alle veroverde schatten bewaart je mag dus niets verkopen!
Generatie 8 Groen, groener en groenst
Deze sim wil dolgraag een grote kwekerij hebben en van alle plantensoorten minimaal 10 hebben en haar tuinier en visvaardigheden helemaal tot de top toe afgewerkt en met al die lekkere dingen ook nog eens wat lekkers maken en dus alle recepten uitproberen tot ze helemaal perfect zijn een grote hulp hierbij zou zijn als je de keukenhulp zou vrijspelen.
Doel:top halen van vissen en tuinieren
Waarde:600000 simoleon
extra: keukenhulp vrijspelen
Generatie 9 De zaakjes op orde hebben
Het jongste kind van de achtste generatie wanneer hij jongvolwassen is heeft maar als één doel: zakenman of -vrouw worden. De bedrijven in de stad lenen zich daar uitstekend voor. Eens kijken of de bedrijven gevoelig zijn voor een grote smak overnamegeld.
Doel:
Word eigenaar van minimaal 5 openbare gebouwen/bedrijven, inclusief het wetenschapslab en de sporthal (let op: dat betekent dus iets meer dan alleen partner worden!)
Waarde van je huis en inboedel:700000 exclusief de certificaten
Extra bonuspunten: speel het Teleportatieplatform vrij
Let op: de eigenaarscertificaten van de bedrijven ben je kwijt als je in het 'Stad bewerken' menu een andere familie selecteert!
Als cerficaten overdraagbaar zijn kun je al eerder met deze doelen beginnen zodat niet alles ineens in dit deel op je af komen.
Generatie 10 Van rommel tot antiek
Deze generatie wil alles hebben wat er te krijgen is en ook nog een miljoen hebben ook!
Dus alles wat in de vorige generaties niet gelukt is kun je nu alsnog proberen te halen met behulp van alle familieleden
en vrienden.
Doel: alle bonusopdrachten alsnog maken als je ze nog niet hebt gehaald.
Waarde: 1 miljoen minimaal waard zijn en nog beter op je bank hebben staan.
Extra: minimaal 10 geldbomen hebben
=====================================================
Puntentelling:
Behalen van 1 levenswens: 5 punten
Behalen van de top van je carrière:5 punten
Behalen van 2 of meer levenswensen per generatie: 10 bonuspunten
Behalen van niveau 10 van een vaardigheid: 10 punten
Behalen van alle vaardigheden niveau 10: 25 bonuspunten
Voor het behalen van de top van je vaardigheid: 25 punten
Geheime eigenschappen: 5 punten per eigenschap
Speciale bonuspunten:
Krijg je een meerling: 2 punten per tweeling, 3 punten per drieling
Voor elke geestkleur: 5 punten
Voor elk grafsoort: 5 punten
Word eigenaar van 7 gebouwen/bedrijven: 5 punten
Extra bonuspunten per generatie:
G1: Verzamel alle soorten insecten: 10 bonuspunten
G2: Voor 10 tuinkabouters in je tuin: 10 punten
G3: Hang alle verschillende vissoorten aan de muur: 10 bonuspunten
G3: Verzamel alle soorten stenen: 10 bonuspunten
G4: Verbouw alle soorten planten en maak een foto van volgroeide gezonde staat: 10 bonuspunten
G5: Speel de het Teleportatieplatform vrij
