Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

212 berichten • Pagina 3 van 11

Gebruikersavatar
ChanCake
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1082
Lid geworden op:
ma 08 aug 2011, 20:38

Re: Alienate 10G: Haryn Xila. Hfst 1: Confrontatie.

Wow! :wub Jullie zijn engeltjes. (A)
Dank jullie!

------------------------------------

Hoofdstuk 1.
- Jij en Ik.

Afbeelding

Wat is dit nou voor een vraag? Hoe moet ik in hemelsnaam antwoorden? Heel eerlijk gezegd had ik nog nooit echt aan de toekomst gedacht of wat ik van plan was. Ik kijk even bedenkelijk voor me uit. Ineens hoor ik hem lachen. "Je weet het niet, hé?" zei hij, terwijl hij zijn hand op me hoofd legt en over me bolletje begint te aaien. Ik schud mijn hoofd. "Nee. Je overdondert me er een beetje mee. Ik heb er eigenlijk nooit echt over nagedacht.. Is het goed als ik hier later op terugkom?" vraag ik, voor de grap, op mijn liefste toon. "Natuurlijk." was het antwoord.

Afbeelding

Zijn vraag heeft iets in me losgemaakt. Wat wíl ik nou eigenlijk? Ik vertel hem dat ik ga schilderen. Dit had ik al die weken niet meer gedaan. De activiteiten die we deden, had alle creatieve momenten weggehaald, maar juist omdat mijn schildersezel een plek van rust was geworden, besloot ik daar na te gaan denken over mijn antwoord. Hij volgde me naar boven en pakte een stoel uit de tuin. Hij had wel vaker meegekeken naar hoe ik schilderde vroeger. Vaak vertelde hij mij hoeveel talent ik wel niet had en dat ik mijn werken aan de "oudste" moest laten zien. De oudste was een wijs man. Een soort van burgemeester, alleen ging hij niet over alles. Wij waren een vrije planeet. Hij besloot geen dingen voor de gemeenschap, maar inplaats daarvan hielp hij ons. Rond een uur of vier zei Kallu dat hij even erop uitging. Ik knikte en keerde terug naar mijn eigen droomwereld.

Afbeelding

Dit was al weer een aantal uur geleden. Ik was zo in mijn eigen wereldje geweest, dat de tijd totaal aan mij voorbij was gegaan. Mijn schilderij was inmiddels al half af, maar Kallu was nog steeds niet thuis. Ik maak me zorgen, want de zon was al bijna onder. Zolang als ik Kallu al kende, was hij nooit echt een persoon geweest om lang weg te blijven, vooral niet als anderen niet wisten waar hij was. Ik besluit naar buiten te gaan om hem te gaan zoeken. Terwijl ik door Lunar Lakes loop denk ik nog steeds na over zijn vraag. De toekomst.. Wat hield dit in voor mij? Ik weet niet wat ik wil. Ik had altijd gedacht dat ik een mooi en vredig leven zou leiden en later waarschijnlijk kinderen zou nemen. Dat als ik oud was, de nieuwe generaties op zou zien groeien op onze wonderlijke planeet. Deze gedachtes waren er allang niet meer en waren vrijwel ook niet meer mogelijk. Ik zucht en ondertussen heb ik bijna heel Lunar Lakes al gehad. Het is al bijna nacht en nog steeds geen spoor van Kallu, totdat...

Afbeelding

Ik kom aan bij het meertje waar we ons geregeld wassen en de plek waar we tevens elkaar voor het eerst ontmoet hadden. Daar staat hij dan, te midden van allemaal kaarsen. Ineens leek onze badplaats alsof het regelrecht uit een sprookjesboek kwam. Ik ben helemaal sprakeloos; was dit voor mij bedoeld? Hij komt op me afgelopen en pakt mijn hand. Hij draait mij elegant rond in een pirouette richting het water en trekt mij subtiel naar hem toe. Ik ben verbaast, mijn hart begint hevig te kloppen in mijn borst. Hij wrijft met zijn hand lieflijk over mijn wang en fluistert zacht; "Ik weet wél hoe mijn toekomst eruit ziet." Ik kijk hem aan en even voelt het alsof ik begin te smelten. Zijn lippen drukken beminnend tegen de mijne aan, terwijl onze lichamen dicht bij elkaar staan. Nog nooit had ik zulke emoties gevoelt. Liefde. Ik hield van Kallu en hij van mij. Ineens wist ik hoe mijn toekomst eruit zou zien. Na de meest romantische kus die ik ooit in mijn leven zou krijgen en tevens mijn eerste, kijken we elkaar aan. De tranen schieten in mijn ogen. "Jij en Ik." fluisterde ik zoet.

------------------------------

Ik heb had mijn volgende update ook al klaar. Maar dat stuk wil ik even helemaal omgooien. :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jessica Griffel
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
307
Lid geworden op:
di 08 mar 2011, 10:07

Re: Alienate 10G: Haryn Xila. Hfst 1: Jij en Ik.

Woow, ik heb even helemaal bijgelezen. Je verhaal word mooier en mooier. Ik vind het zelf ook leuk om te schrijven, ik ben dan ook met een verhaal bezig maar niet in de sims. Zelf heb ik 's avonds en 's nachts de meeste inspiratie om te schrijven. Dus ik herken het spellingsfouten punt wel van mezelf.

Je schrijft echt super. Ga vooral zo door! Ik blijf volgen.
Gebruikersavatar
ChanCake
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1082
Lid geworden op:
ma 08 aug 2011, 20:38

Re: Alienate 10G: Haryn Xila. Hfst 1: Jij en Ik.

Aww! Dank jullie allemaal. Iedere dag geven jullie mij toch zo'n supergevoel! Jullie zijn geweldig.
en Tijgertj, heel erg bedankt voor het compliment. Zelf vind ik dat er nog wel wat bijgeschaafd kan worden aan het verhaal. Zoals dat het misschien iets te snel gaat (het verhaallijn), maar het is en blijft een 10G en duurt ongeacht of het verhaal snel gaat of niet, altijd lang. Plus, dit zou misschien wel is één van de eerste verhalen kunnen zijn die ik ook daadwerkelijk afmaak. Ik schreef namelijk vroeger al heel veel, maar mijn motivatie verloor ik altijd al snel, maar door jullie positieve en opkrikkende en vooral ook behulpzame reacties (Doelend op heden en verleden tijd, en bijv. spellingsfouten) blijf ik erg gemotiveerd. Ook leer ik veel van mezelf, wat er beter kan, en wat er goed is. Ik merk nu bijvoorbeeld ook welke schrijfwijze ik het fijnst vind en soms kijk ik naar een deel dat ik geschreven heb en ben ik trots op mezelf, of juist niet en dan kan ik aan de hand van jullie reacties zien of het wat was. Dus, dank jullie. Ik vind jullie echt super!

---------------------------------------------------

Hoofdstuk 1.
- Fortuna.

Afbeelding

Deze avond ging ik voor het eerst in mijn leven vrijen en niet met zomaar iemand; Nee, met Kallu. De jongen die altijd heel dicht bij mij stond, als een soort van broer. Als vriend. Nooit had ik gedacht dat er een dag zou komen dat Kallu en ik samen zouden zijn op deze manier. Hij kleed mij voorzichtig uit en ondertussen kust hij liefkozend mijn steeds meer ontblote lichaam. Er gaat een tinteling door mij heen bij iedere kus. Dit had ik nooit achter hem gezocht; die charme en romantiek. Het ging allemaal zo snel.. en voor ik het wist lagen we in elkaars armen, allebei heel voldaan, maar vooral erg verliefd. De helft van de nacht hebben we hier gelegen, naar elkaar kijkend, strelend en liefdevol, tot ik inslaap viel en hij mij naar huis droeg.

Afbeelding

De volgende ochtend word ik al vrij vroeg wakker, voor het feit dat we bijna de hele nacht zijn op geweest. Ik open mijn ogen en het eerste wat ik zie is dat Kallu nog naast me ligt te slapen. Ik ga rechtop zitten in me bed en laat alles wat er gisteravond gebeurt is nog even bezinken. Het was allemaal zo romantisch geweest en teder. Opeens gaat er een schok door mijn lichaam als ik me realiseer dat we gemeenschap hebben gehad. Dit betekende in onze cultuur vaak dat de vrouw zwanger zou worden. Dit hoefde natuurlijk niet zo te zijn, maar wij gebruikten geen voorbehoedsmiddelen zoals andere beschavingen. Zou het kunnen zijn dat ik, Haryn, moeder zou worden? Aan de ene kant voel ik me verheugd, maar aan de andere kant ook heel onzeker; zou ik wel een goede moeder zijn? Ik kijk nog even om naar Kallu, maar kleed me al vrij snel aan om iets te gaan doen wat voor mij op dit moment het belangrijkst was.

Afbeelding

In onze samenleving was het traditie dat als een vrouw gevreeën had, zij zou gaan bidden bij de kristallen van licht op een gezond kindje, zelfs als ze niet zwanger zou zijn. Als je wél zwanger was, zou je dit gelijk merken na het bidden. In ons geloof zou bidden naar de Goden het kind reinigen vanaf het moment dat het gaat groeien in je buik. Het is dan ook niet meer dan logisch dat dit de plek is waar ik naartoe keer. Wanneer ik kom aangelopen bij de vallei ziet het er allemaal triest uit. Ooit was deze plek gevuld met de heilzame wonderen der natuur, maar het enige wat nu opviel was die vreselijke mijn. Al snel valt mijn blik op een gigantisch stuk kristal dat nog intact is en ik besluit daar te knielen. Zodra mijn onderlichaam de grond raakt, stuurt het mijn energie richting de glimmende muur. De enorme kristallen beginnen fel te stralen. Ik kijk verwondert naar het zicht. Ik had het andere vrouwen wel zien doen, zoals mijn moeder, maar nooit had ik gedacht dat ik ooit aan de beurt zou zijn.

Afbeelding

Ik kniel neer bij de verlichte rotsen en begin met mijn gebeden. "Oh, Vader. De god van leven. Laat mij een kind krijgen. Een puur, gezegend kind. Gereinigd met uw ziel. Een kind van wijsheid en natuur. Een kind van Fortuna. Laat het sterk en gezond zijn; in voor en tegenspoed. Vader, Gun mij dit kind van liefde." Ik herhaalde dit keer op keer in de hoop dat er wat zou gebeuren. Na een paar uur gaf ik de hoop op. Misschien ben ik toch niet zwanger. Het is blijkbaar nog niet mijn tijd om een kind te krijgen. Teleurgesteld en ontdaan kijk ik naar de kristallen, maar leg me er bij neer dat de Goden besloten dat ik niet aan de beurt ben. Op het moment dat ik opsta en weg wil lopen, hoor ik een geluid. Het klinkt alsof de wind tegen de kristallen op ging, maar het waaide niet. Het was een zacht en sereen geluid. Ik kijk om me heen tot ik me realiseerde dat het van mij af komt. Mijn buik licht op als een ronde orb en ik leg mijn handen erop. Het voelde warm en vertrouwd, maar ik besef me nog niet goed wat er gebeurt. Met verwondering staar ik naar mijn buik; Zou het dan.. Ja! Dolgelukkig lopen de tranen over mijn wangen en voor ik het wist draaide ik mij om naar de glinsterende stenen. "Dank u, Vader" Ik veeg mijn betraande ogen af en wil zo snel mogelijk terug naar huis om Kallu het nieuws te vertellen.

-------------------------------------------------------------------

(Weetje: Fortuna is de godin van Geluk.)

Excuses voor de grote teksten. Ik had veel moeite met de timing van de zwangerschap en de juiste plek waar het moest gebeuren. Dus veel plaatjes zijn er niet. :( en ook excuses voor het laatste plaatje. Handjes zien er een beetje raar uit. (Zonder photoshop was dit best moeilijk.) Alsnog hoop ik dat jullie dit een leuke update vinden! :knuffel

Also, wat hopen jullie dat het word? ;)
Afbeelding
Evelieen
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2256
Lid geworden op:
za 19 jun 2010, 17:17

Re: Alienate 10G: Haryn Xila. Hfst 1: Fortuna.

Waarom zie ik dit verhaal nu pas? Ik vind het echt geweldig, heb net alles gelezen en ik wil meeeer <33 Het is zo origineel, ik zou dat dus echt niet kunnen bedenken ;o En die kleine spellingsfoutjes of heden-verleden foutjes zijn er dan misschien wel, maar daar lees je makkelijk overheen. (;

Edit: 2222 berichten :3
Big Mama
Aartsschurk Aartsschurk
Berichten:
4831
Lid geworden op:
zo 04 dec 2011, 17:20

Re: Alienate 10G: Haryn Xila. Hfst 1: Fortuna.

Net de laatste 2 delen gelezen en ik vind het echt super mooi.De screens zijn mooi,het verhaal is goed en het blijft origineel.Dat gedeelte met die kristallen en het bidden,echt origineel,hoe kom je erop.En oja een tweeling lijkt mij leuk ookal is dat natuurlijk meer werk.
Gebruikersavatar
Simsfreak
Gekke geleerde Gekke geleerde
Berichten:
10304
Lid geworden op:
di 26 okt 2010, 17:18

Re: Alienate 10G: Haryn Xila. Hfst 1: Fortuna.

Dat bidden doet mij denken aan Avatar 0:
In elk geval prachtige plaatjes, en ook super leuk dat het over aliëns gaat, een keer wat anders dan berry's of gewone sims, al zijn het natuurlijk wel een soort van berry's, maar toch (:
Welcome to the inner workings of my mind, so dark and foul I can't disguise. Nights like this I become afraid of the darkness in my heart.
Gebruikersavatar
ChanCake
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1082
Lid geworden op:
ma 08 aug 2011, 20:38

Re: Alienate 10G: Haryn Xila. Hfst 1: Fortuna.

Woah, wat veel reacties! :wub
Word er elke dag weer blij van. :D
Jullie zijn de tofste mensen op de planeet. :thumbup

Nu even wat anders!
Het geboorte van het kind moet nog even op zich laten wachten, want..
Ach wat, Lees het maar! :laugh


------------------------------------------
Hoofdstuk 1.
- Oneerlijkheid duurt het langst.

Afbeelding

Pas als ik in de buurt van het huis aankom, dringt het tot me door hoelang het wel niet lopen is vanaf de vallei. De hele weg ben ik aan het dromen geweest, over werkelijk alles. Ik zag het beeld van mijn gezinnetje al helemaal voor me. Het leek een nieuwe start van onze beschaving. Ik voelde me als een soort van Sarah. Het euforische gevoel nam mij over en geen moment verloor ik mijn glimlach. Door deze dagdromen had de weg naar huis heel kort geleken. Als ik thuis aankom, zie ik dat alle lichten nog uit waren. Is Kallu niet thuis? Ik ga gauw naar binnen en ga op ontdekking. Ik moet Kallu vertellen dat hij vader word.

Afbeelding

Zodra ik binnen ben doorzoek ik gelijk elke kamer van het huis op zoek naar Kallu. Hij was nergens te bekennen, tot ik in de slaapkamer kwam. Hij lag nog steeds in bed. Heeft hij de hele dag geslapen? Ik bekijk hem nog eens goed en zie dat zijn huid bleker is dan normaal. Nietsvermoedend ga ik naast hem op bed zitten. Zachtjes streel met mijn hand over zijn wang. "Kallu, liefje?" Geen antwoord. "Kallu..? Word wakker, lieverd." Geen reactie. Ik schrik en leg mijn hand op zijn voorhoofd. Hij voelt warm aan, heel erg warm. Dit kon niet goed zijn. Ik trek de dekens van hem af en probeer hem rechtop te krijgen in het bed. Zijn lichaam is slap en zwaar, maar ik wil hem niet loslaten. Even schud ik hem door elkaar, “Kallu!?” Hij bleef stil en ik werd bang dat hij misschien.. Nee. Dat mag niet! Ik kijk hem aan met pijn in mijn hart. Ik twijfel even voordat ik naar zijn pols grijp. Hij leeft nog, maar wat is er dan? In paniek barst ik in tranen uit. Radeloos begin ik tegen hem te schreeuwen en hem heen en weer te bewegen. Hij doet zijn ogen maar niet open..

Afbeelding

Na een vermoeiende uitbarsting en veel dingen geprobeerd te hebben, ga ik moedeloos op bed zitten. Met mijn hoofd genesteld in mijn handen probeer ik na te denken wat het kan zijn, terwijl de tranen nog steeds over mijn wangen rollen. Het kindje in mijn buik was ik allang vergeten. Mijn hart had weer plaats gemaakt voor andere emoties. Ineens krijg ik een ingeving; Kon het het lab zijn? De experimenten? Zonder enige terughouding haast ik mij naar de stad. Ik zou niet nog eens iemand van mij af laten nemen door de mens. Niet nog een keer. Wanneer ik daar aankom, ren ik bijna naar de deur. Hysterisch en overstuur begin ik erop te bonzen met allebei me vuisten. Niemand doet open en de deuren zijn op slot. Ik ga nog eens wild te keer, maar nog steeds geen spoor van iemand te bekennen. Ik doe een stap achteruit en sta te trillen op mijn benen. Mijn gezicht plakt van de tranen, maar dit interesseerde me niet zo. Ik moest Kallu helpen. Ik kijk omhoog; op sommige plekken in het gigantische gebouw brand het licht. Waarom doet er niemand open?

Afbeelding

Opeens hoor ik iemand geërgerd achter mij kuchen. Ik draai me om en zie gelijk dat het wel iemand uit het lab moést zijn. "U moet mij helpen!" snik ik luid. Ik kan me emoties niet bedwingen en ik kan maar niet ophouden met huilen. De man bekijkt me even en kijkt me dan aan, helemaal uit de hoogte. "En, waarmee dan wel niet?" klonk het arrogant."Kallu, mijn geliefde.. Er is iets m-mis met hem. Hi-Hij word niet wakker." Mijn stem slaat iedere keer over. "Kallu? Ha." klonk de man, totaal niet verbaast of behulpzaam. "U kent hem? Help me dan toch!" roep ik overstuur. "Er is niks wat wij kunnen doen voor jou. De enige reden waarom dat walgelijke wezen is vrijgelaten, is juist omdát hij ziek zou worden. Ons experiment om te klonen pakte anders uit dan verwacht. Hij was niet meer bruikbaar." reageert de man koeltjes, al kon ik zweren alsof het lijkt dat hij hiervan geniet.

Afbeelding

Ik word kwaad en de man maakt me alleen maar nog meer overstuur. "Hij is geen walgelijk wezen! U moet hem helpen! Hij gaat dood op deze manier!" Ik strek me armen naar de man uit en smeek hem praktisch om hulp. "Waarom zou ik één van jullie soort redden? Jullie zijn niks en zullen toch nooit meer hier normaal kunnen leven!" begint de man te schreeuwen. De woede begint mij deels te overheersen en ik begint op de man in te slaan. Mijn gezicht is overspoeld door tranen en ik huil luid, maar het schijnt de man niks te doen. Ik ben vermoeid, verslagen en ik kan niet meer. Ik stort naar de grond. Met mijn hoofd gebogen staar ik naar de betonnen vloer. Ik bal mijn vuisten en voel alle emotionele pijn door mijn lichaam heen stromen. “Alstublieft..” smeek ik nog zachtjes naar de man.

Afbeelding

De man wijst naar mij en verheft zijn stem weer; “Verlaat onmiddellijk dit terrein! Ik wil je hier nooit meer zien. Zo niet, dan zorg ik er persoonlijk voor dat JIJ het daglicht ook nooit meer ziet!” Hij schopte tegen me zij aan, “Waardeloos wezen.” en hij liep weg. Ik val neer op de grond, na de schop konden zelfs mijn handen mij niet meer ondersteunen. Ik kruip ineen en doe mijn armen om mij heen. Het is niet eerlijk. Niet eerlijk tegenover Kallu, niet tegenover mij, maar vooral niet voor ons kindje. Ik besef me dat ik zo snel mogelijk weg moet hier, maar opstaan lukte me niet. Ik begin me kruipend voort te slepen naar de overkant van het gebouw. Het park waar Kallu mij aansprak in mensvorm. Door mijn waterige ogen heen probeer ik een bankje te vinden en dit lukt me ook nog wel. Met mijn zwakke armen probeer ik mezelf op te hijsen aan het bankje, maar het wil niet baten. Voor ik het weet, word mijn wereld zwart. Ik viel flauw.
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie