Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

438 berichten • Pagina 22 van 22

Imme
Teamlid Teamlid
Berichten:
14216
Lid geworden op:
za 28 mei 2011, 20:01

Re: Meer liefhebbers voor fotografie?

Vakantiefoto's!

Afbeelding
Aapje :)

Afbeelding
Super stoere baviaan :p

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
*someone has an obsession with elephants xD*

Afbeelding

Afbeelding
"I'm going for a stroll"

Afbeelding

Afbeelding

We hebben echt nog veel meer dieren gezien en van de dieren die hier staan, ook nog veel meer.
Daarsnaast hebben we de oversteek van de Gnoe's over de Mara rivier gezien tijdens hun migratie. Dit was echt heel awesome.
Hier heb ik foto's van en video's, maar die staan op een andere sd-kaart xD
Imme
Teamlid Teamlid
Berichten:
14216
Lid geworden op:
za 28 mei 2011, 20:01

Re: Meer liefhebbers voor fotografie?

Knight of cydonia schreef:wauw wat een gave foto's! Waar ben je op vakantie geweest??

En welke camera gebruik je (erg scherp :drool )
Als eerste, dankjewel!! :) Ik ben naar Tanzania geweest deze zomer. Echt een geweldig land. Heel gaaf dat ik dat heb mogen zien.

Ik heb een Nikon D5300 en ik heb voor deze foto's de Nikkor 70-300mm lens gebruikt. Ben erg blij met m'n lens en camera. Kan ze zeker aanraden :)

Dankjewel Jordi! :laugh
Gebruikersavatar
Knight of cydonia
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
170
Lid geworden op:
di 16 okt 2012, 15:36

Re: Meer liefhebbers voor fotografie?

mmm jaa ik houd van Nikon camera's. Weet eigenlijk ook niet waarom. Ben altijd in mijn achterhoofd aan het sparen voor eentje, maar het komt er eigenlijk nooit écht van. Er zijn bij mij altijd wel dingen die noodzakelijker zijn, of minder geld kosten.
Mijn vader heeft een nikon D5200. Op zich ook gewoon scherpe foto's, maar de lens voldoet niet helemaal aan alles wat mijn vader er mee wilt doen. Hij zat er aan te denken om een soort macro lens er zeg maar voorop te doen, om dingen toch nog dichter bij te halen, maar dat is nog niet gebeurt. Volgens mij weet hij nog niet helemaal wat hij er mee aan moet. Misschien beter om gewoon een extra lens te kopen maar ja, hij gebruikt de camera ook niet heel veel. Hij weet volgens mij ook nog steeds niet helemaal wat hij allemaal kan met de camera. Op zich zijn er ook wel heel veel opties.

Tanzania lijkt me echt wel heel gaaf ja! Zo anders dan hier. De wereld verkennen lijkt me sowieso wel mooi.

----

Afbeelding

als we toch into dieren zijn, dit is een foto die ik al meer dan 3 jaar geleden heb gemaakt, met een digitale camera die nog veel ouder is. (ooit voor mijn verjaardag gekregen) Hij was toen al aan het doodgaan, gaf veel ruis, maar toen ik 'm die dag meenam ging het aardig goed met de foto's. (9 mega pixels mensen, lol er zijn volgens mij tegenwoordig telefoons die er meer hebben)
En dit is toch wel mijn lievelingsfoto!
Imme
Teamlid Teamlid
Berichten:
14216
Lid geworden op:
za 28 mei 2011, 20:01

Re: Meer liefhebbers voor fotografie?

Wat een schattige foto van die beer :wub

En over de camera van je vader. De D5200 is eigenlijk praktisch hetzelfde als de D5300 die ik heb. Mijn camera heeft volgens mij alleen een ingebouwde GPS. Misschien dat er nog kleine dingen anders zijn, maar in ieder geval zijn de specificaties voor het belangrijkste deel gelijk.

Gaaf, macrofotografie! Daar wil ik ooit een keer in de toekomst nog een speciale lens voor gaan aanschaffen, maar eerst eens met mijn huidige lenzen aan de slag gaan nog! Weet je toevallig welke lens je vader nu heeft? Ik heb een standaard kit-lens die meegeleverd wordt met de camera, een Nikkor 18-105mm. Daarnaast heb ik nog een prime lens van Nikkor 50mm 1.8G en dan de Nikkor 70-300mm. Zo'n prime lens (wat een macrolens basically ook is), kan ik echt aanraden. Maken super scherpe foto's, omdat men ze niet 'allround' maakt zoals een zoomlens. Ze kunnen zich zo focussen op de kwaliteit van het glas en dat zie je wel echt terug! De prijs van zo'n 50mm 1.8G lens is ook aantrekkelijk, want het is niet echt een hele grote lens. Nadeel is dan dat je niet kan zoomen, maar het ligt er natuurlijk aan wat je wil fotograferen :)

Haha, ja de camera's hebben echt enorm veel opties. Ik weet niet of je vader het op automatische stand heeft staan of op P, A, S of M? Ik zou echt A of S aanraden! Gewoon lekker klooien met het diafragma enzo en dan zie je echt goed wat de camera allemaal doet en kan. Daarnaast gewoon op het schermpje opties veranderen, zoals bijvoorbeeld scherpstelpunt en alles. Je merkt dan echt wat voor invloed die opties kunnen hebben. Vind ik persoonlijk leuk om mee te klooien :laugh
Gebruikersavatar
Knight of cydonia
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
170
Lid geworden op:
di 16 okt 2012, 15:36

Re: Meer liefhebbers voor fotografie?

Hij heeft 'm vaak op P staan volgens mij?
Als ik aan de camera in handen heb ben ik ook altijd aan het klooien met wat ik er allemaal mee kan haha. Hij heeft inderdaad ook de 18-105 mm lens. Volgens mij is er een optie met een kleinere lens, maar ook met een grotere lens en hij had voor de grotere gekozen.
Hij had daarvoor een Canon (een van de eerdere de eerste, blijkbaar, goedkopere digitale spiegelreflex camera voor consumenten, die was toen nog niet te koop in Europa, wel in China dus had een collega die daar was er eentje voor hem gekocht haha). Een canon eos 300D, hij kon 'm ergens in Duitsland nog inruilen en daar geld voor terug krijgen en kocht toen de nikon. Stiekem baalde ik er wel van dat hij het nog in kon ruilen, had die oude camera ook zelf graag willen gebruiken. Hij deed het op zich namelijk nog perfect en hij had er ook nog twee andere lenzen bij zitten. Hij kon het volgens mij vooral goed inruilen omdat hij goede lenzen erbij had zitten, ook van een ander merk. Dus op zich scheelde dat wel weer in de aankoopprijs.

Als ik een camera aanschaf, schaf ik denk ik een nikon van de d3000 serie aan? Die zijn goedkoper maar ook zeker prima camera's. Ik denk ook niet dat je er veel minder mee kan dan met de d5000 serie. En dat klapbare schermpje is wel erg cool, maar op zich gebruik ik het niet erg veel als ik de camera in handen heb. Het gaat er vooral ook om dat er foto's gemaakt kunnen worden haha.

Ik ging de camera even googlen en ik citeer:
De 6,3 megapixel CMOS sensor van de EOS 300D staat borg voor een indrukwekkende beeldresolutie.
Hoe tijden toch kunnen veranderen met de technologie die zo mega snel vooruit gaat. Daarbij waren de foto's zeker niet onscherp. Erg scherp zelfs.
Imme
Teamlid Teamlid
Berichten:
14216
Lid geworden op:
za 28 mei 2011, 20:01

Re: Meer liefhebbers voor fotografie?

Megapixels zegt lang niet alles inderdaad! Creativiteit en kennis van wat je doet is denk ik nog veel belangrijker dan dat :) Je kan nog zo scherp fotograferen, als het een saaie foto is, is niemand erdoor geboeid xD

Jaa, de Nikon D3000 serie is ook hartstikke goed. Die nieuwere modellen al helemaal volgens mij. En dat kantelbare scherm, dat is niet per se een must inderdaad. Af en toe is het leuk, maar ik moet zeggen dat ik het ook niet mega vaak gebruik. Ben benieuwd of je een camera aan gaat schaffen :laugh

Zelf gebruik ik nooit de P stand. Weet niet eens heel goed wat dat nu precies doet, haha. Volgens mij heb je in de A, S en M stand meer invloed. In de M stand al helemaal en die is erg lastig om goed te gebruiken, dus die gebruik ik ook niet xD
Gebruikersavatar
lam6
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1074
Lid geworden op:
za 17 okt 2009, 15:45

Re: Meer liefhebbers voor fotografie?

Poeh...al eeuwen hier niet meer geweest. :o Ik hoop dat het met iedereen goed gaat?
Ik heb met fotografie absoluut niet stil gezeten (oudere foto's zijn van mij nog te vinden in dit topic ergens). Maar ik heb mezelf wat verder ontwikkeld. Ik heb nog steeds geen opleiding of cursus ervan gevolgd en ik doe alles met mijn telefoon.. :$
Maar ik hoop dat jullie ze alsnog mooi vinden!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(Parijs foto's)
Afbeelding

Afbeelding
(Einde Parijs foto's)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb er nog veel meer...Maar om te voorkomen dat het een hele lange lijst wordt laat ik voor nu alleen deze even zien. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Mijn telefoon die ik gebruik voor de foto's is Samsung Galaxy S6 Edge en voorheen Samsung Galaxy S4.
O, en naast die Parijs foto's, zijn alle foto's gewoon genomen uit mijn omgeving in Nederland. :$
Gebruikersavatar
lam6
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1074
Lid geworden op:
za 17 okt 2009, 15:45

Re: Meer liefhebbers voor fotografie?

Hey Imme :D Fijn dat jij er nog steeds bent!
Dankjewel voor je compliment op de foto's. :)
Het is wel rustiger geworden op het forum of ligt het aan mij? Ik kan me herinneren dat het vroeger veel drukker was. :S
Gebruikersavatar
lam6
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1074
Lid geworden op:
za 17 okt 2009, 15:45

Re: Meer liefhebbers voor fotografie?

Dat is wel erg jammer! Social Media was er destijds ook al, dus daar zal het toch niet aan liggen?
Ik ben zelf natuurlijk ook heel lang weggeweest. Maar dat komt omdat ik steeds minder ben gaan simsen en meer op andere dingen gaan richten (zoals dat hierboven al duidelijk lijkt).
Toch heb ik nog wel goeie herinneringen hier en daarom kwam ik weer even kijken. Jammer dat het rustiger is.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie